A 21. évi ünnepi közgyűlés kiemelt programja volt az Európai Bizottság és a CEDR vezetőivel folytatott panelbeszélgetés, amelynek keretén belül egy jövőben megvalósítandó „Forever Open Road" program került felvázolásra, és megvitatásra.
Az ERTRAC Hungary feladata, hogy a közúti közlekedési szektor érintett szereplőinek együttműködésével megfogalmazza a közúti közlekedés közép-és hosszú távú jövőképét, az arra vezető utat (kutatás-fejlesztési stratégiát), mindezt a kormányzat, a versenyszféra és a kutatás/innováció részére.
A XXI. század elején a közúti közlekedés a modern társadalmak meghatározó erejévé vált. Meghatározó szerepe van a gazdasági növekedésben, a társadalmi kohézióban, regionális és nemzetközi kapcsolatokban. A pozitív hatások ellenére a közúti közlekedés számos kihívás előtt áll. Különösen igaz ez a magyar közúti közlekedésre, amely egyszerre került szembe a globális kihívásokkal, miközben elszenvedi az utolérési kényszer keltette hatásokat.
Magyarországon – az európai trendekhez igazodva – az áruszállítási teljesítmények növekedése 2000-től rendre meghaladja a GDP növekedési ütemét, a személyszállításé pedig megközelíti azt. A háztartások kiadásaiban a közlekedésre fordított kiadások aránya meghaladja a 15%-ot (ez a legmagasabbak közé tartozik az Európai Unióban). A közúti közlekedés aránya az áruszállítás terén 60%, a személyszállításban pedig a 80%-ot is meghaladja jelenleg, és további dinamikus növekedés várható.
Az európai közúti közlekedési szektor évente több mint 28 milliárd €-t költ kutatás-fejlesztésre. Ezt főképp a magánszféra érintett csoportjai és a tagállamok finanszírozzák. Egy hatékonyabb összhang a magán és a közszféra kutatási tevékenysége között Európának és az egyes tagállamoknak is kedvezőbb, több hasznot hozó eredményeket jelentene főként a gazdasági hatékonyság, a végeredmény minősége, valamint az innováció-alkalmazásra fordított idő megtakarítás tekintetében.
Az ERTRAC Hungary küldetése ezeknek a lehetőségeknek a felfedezése és javaslattétel a hatékony gyakorlati felhasználásra. Azzal, hogy működése valamennyi hazai érintett szereplőre kiterjed, egyedülálló lehetőségeket képes teremteni a közúti közlekedés holisztikus és integrált megközelítésén keresztül.